3/16/15

gifts for the new mom / מתנות ליולדת

push present, push gifts, gifts for the new mom, baby gifts, הריון, לידה, מתנות ליולדת, עוגת חיתולים, סושי, שמיכת עיטוף לתינוק, מתנת לידה, תכשיט ליולדת, פרחים, מקרונים



היוש,
אז, עדיין לא ילדתי (כרגע האתר הזה הפך לשימושי ביותר), אבל אני מתחילה לחשוב על היום שאחרי, כמובן. 
ואם הוא כולל תשורות אני לגמרי בעניין. כנראה שגם אם הוא לא היה כולל הייתי בעניין, אבל מי לא אוהב מתנות מחברים ובני משפחה.
כידוע, כפי שנהוג כבר שנים בציביליזציות מערביות - כאות הוקרה, הערכה, ואהבה לאישה שעשתה את המשימה הלא פשוטה של להיות בהריון במשך תשעה חודשים, פלוס כל הדברים האחרים שהיא עושה בשוטף, והביאה לעולם גור/ת אדם, נהוג להביא מתנה.

אז חשבתי על כמה מתנות שלא הייתי מתנגדת לקבל, התקשקשתי על זה עם חברות ואמהות טריות, וערכתי אותן ברשימה שדי מלהיבה אותי, אז אפשר לומר שאני מוכנה ללדת. אחרי הבחירות כמובן.
קדימה למתנות:

1. סלסילת מתנה של מקרונים ופרחים:
מתנה ליולדת השיקית וחובבת האסתטיקה, וכזו שמהווה אחלה שדרוג לקומבינציית ה"פרחים + שוקולד" הדי נדושה.
גילוי נאות, מאז שגיליתי את האינסטגרם הזה (חבל שאין להם אתר!) אני די באובססיה לעניין, ורק מחפשת תירוץ מספיק טוב להזמין משהו, אז מזל שיש לי לידה בלו"ז.

וכאמור עדיין לא ניסיתי את המוצרים שלהם אבל אם זה קרוב למה שנראה בתמונות, בטוחה שזו מתנה יפהפייה ומושקעת.

2. שמיכת עיטוף לתינוק:
טרנד ה-swaddeling הולך חזק בתחום התינוקות ואנחנו הולכים לתת לזה צ'אנס.
השמועה אומרת שעיטוף וכריכה של התינוק כמו זחל עוזרת לדמות סביבה סגורה ונעימה של הרחם ולהרגיע תינוקות.
זה כמובן נשמע טוב על הנייר, אבל מצריך את האקססוריז הנכונים: שמיכה בגודל המתאים, מחומרים מתאימים ולעטוף בצורה הראויה מבלי לחנוק את התינוק :)
כמובן שכמו בכל טרנד, מגוון המוצרים והאפשרויות שמתקשרים אליו הוא רחב, אז יש שמיכות רבות, מעוצבות יותר או פחות, שנשמח לקבל כמתנת לידה.


3. עוגת חיתולים:
לא גיליתי פה את אמריקה, אבל זאת נראית לי מתנה חמודה מאוד, וליצירתיים מביניכם אפשר לנסות להכין את זה בבית עבור היולדת שאתם רוצים לפנק ואז יש לזה עוד ערך מוסף (יש מלא מדריכים ברשת, פשוט חפשו בגוגל how to make a diaper cake).
למה עוגת חיתולים? כי חיתולים יקרים, ובתחילת חיי התינוק הם מצרך הכרחי, אז אי אפשר לפספס עם זה.
כמו כן, העוגות המעוצבות האלה נראות מרשימות ובדרך כלל מגיעות עם עוד כמה צ'ופרים נלווים כמו חיתולי טטרה, אאוטפיט לתינוק, צעצוע קטן, תכשירים כאלה ואחרים - ככל העולה על רוחכם או על רוחה של החברה שממנה הזמנתם את העוגה.


4. תכשיט ליולדת:
הקלאסיקה של מתנות הלידה.
בדרך כלל זה מסוג המתנות שבן הזוג אחראי עליהם, אז אם שלי במקרה קורא את הפוסט הזה: לא הייתי מתנגדת לטבעת היפהפייה הזו, ביחוד מאחר ואיבדתי את טבעת הנישואין שלי אי שם במהלך ההריון.
נראה לי כמו פיצוי יפה על הטבעת האבודה ואחלה פרגון באמצעות זהב ויהלומים לבת זוגך האהובה, שנשאה את בנך הבכור במשך 9 חודשים ארוכים וממולאי שלפוחית :)


5. ספר על הורות או: איך הצרפתים מגדלים ילדים - Bringing Up Bébé:
הקרדיט לסעיף הזה מגיע לרונה, שהזמינה עבורי את הספר הזה כמתנה.
למען האמת אולי הוא עדיף אפילו כמתנה לקראת הלידה, כל עוד יש להריונית זמן לקרוא בנחת וברוגע.

אנחנו כבר יודעים שהצרפתים מתלבשים יותר טוב מאיתנו, אז מסתבר שהם יודעים גם לגדל ילדים בצורה מוצלחת למדי. They have it all!
אני כרגע בעמודים הראשונים, שמדברים על איך ההריון הצרפתי שונה מההריון האמריקאי (הצרפתיות, כך עולה, אוכלות גם מזונות "אסורים" כמו סושי, אויסטרים וגבינות לא מפוסטרות במהלך ההריון, משתדלות לא להעלות יותר מדי במשקל, ובגדול נוקטות גישה נונשלנטית ולא היסטרית כלפי מצבן כשהן "מחכות לילד"), אם לסכם בקטנה, הספר נראה מבטיח ואני מקווה להספיק כמה שיותר ממנו לפני הלידה. דיווחים בהמשך.

6. ארוחת סושי מוזמנת מראש:
אחד הדברים שאני מחכה להם יותר מכל, הוא לחזור לאכול סושי.
מתה על סושי ומתגעגעת למסורת ה-sushi night שהיתה לי ולבעלי פעם, לפני שהפכתי לכדור אנושי.
לכן הייתי שמחה לקבל כרטיס מתנה לארוחה זוגית במסעדת הסושי האהובה עלי  - שהיא במקרה FU SUSHI בתל אביב.
או לכל מסעדת סושי נחמדה אחרת, בתכל'ס.
 

7. בגדי תינוק:
בטוחה שנקבל כאלה לא מעט, ואם כבר בגדי תינוקות אז שיהיו בסטייל, בכל זאת, בלוגרית אופנה מגדלת דור המשך:
כל דבר מבייבי גאפ ישמח את ליבי, ואם אתם בין קרובי או מכרי בחו"ל אז משהו שיקי מ-petit bateau.


8. שירותי נקיון:
לא שאני רומזת שהיולדת היא זו שאחראית לנקיון הבית (אצלנו בבית יש חלוקה די שווה בנושא הניקיון וכל אחד תורם את חלקו), אבל אחרי הלידה אני מתארת לעצמי שגם בן הזוג יהיה קצת הלום ועמוס אז אפשר להקל גם עליו ולהעניק לזוג ההורים הטריים שירותי ניקיון בדירה על חשבונכם.
מתנה מתחשבת ומועילה.


9. כרטיס מתנה לחנות הבגדים או לאתר השופינג האהוב על היולדת:
מתנה סופר שימושית וכייפית שתבוא לידי שימוש כמה שבועות אחרי הלידה, כשהיולדת כבר התאוששה ומתחילה לזנוח את בגדי ההריון. כמו כן, זה השלב שבו התינוק מקבל המון בגדים ומתנות, אז למה לא להתייחס גם את לאם הטרייה ולתת לה מתנה שהיא רק בשבילה?


אלה היו תשעת הרעיונות שלי למתנות חמודות ליולדת ולרך הנולד.
מקווה שקלעתי במתנות (בכל זאת עדיין לא ילדתי) ואולי גם עזרתי לכם לחשוב על רעיון למתנה מגניבה למישהי קרובה ללבכם שילדה או יולדת בקרוב.
מי שכבר ילדה מוזמנת לחלוק עוד רעיונות של מתנות יצירתיות ושימושיות שהיא קיבלה, כפרגון ליולדות שבדרך.