5/8/12

How I found my wedding dress, pt.1

audry_hepburn_wedding_dress_funny_face
source
I have recently announced here that I'm going to get married this year, so I decided to make a series of posts about my wedding dress and the steps I went along the way to get to it. Spoiler: I already found my wedding dress, but I'm not going to reveal yet where I found it - You'll have to wait for it!
In this post I'm listing the various online shopping bridal boutiques I browsed through, which in the end left me with no dress in hand but a little closer to my target. The post is in hebrew and I'm sorry I am a bit lazy / don't have time (= wedding planning sucks the life out of you, plus I have a full time job), but you can check out the links below and maybe google-translate... ?
Have a great week!


הדרך אל שמלת הכלה - פרק א'

אחרי שבישרתי כאן לא מזמן על כך שאני עומדת להתחתן השנה (תודה לכל המברכים) אני שמחה לבשר על הפרק הראשון בסדרת פוסטים שיעסקו בשלבים שעברתי בדרך למציאת שמלת הכלה - ספוילר: כבר מצאתי שמלה (אבל לא אחשוף כעת איפה) - ובתובנות שהגעתי אליהן תוך כדי.
החיפוש התחיל כמובן "בסביבה הביתית" והמוכרת ביותר: בתור שועלה ותיקה ומנוסה של אופנה באינטרנט, שהופכת כל דף html באשר הוא, השלב הראשון, הטבעי וההגיוני בתהליך היה לסרוק את הרשת לאורכה ולרוחבה. הנה כמה מקומות מעניינים בהם ביקרתי:

חלק מאתר האופנה המקוון נט-א-פורטה, שאפשר להגדירו בתור הרולס רויס של אתרי האופנה באינטרנט, מה שאומר שהוא עומד בקריטריונים ומעניק את אותה חווית גלישה וקנייה המשובחת והידועה של האתר.
בתור מי שבעבר השתעשעה במחשבה שהיא הולכת להתחתן (לפני שזה אכן עמד על הפרק), הבוטיק של נט א פורטה תמיד נראה לי היעד האולטימטיבי לחיפוש השמלה.
אז אחרי שכבר יש לי טבעת אירוסין על היד והגיע הזמן לחפש שמלה, גלישה של כרבע שעה הורידה בהרבה מהמשיכה של המקום הזה בעיני: קודם כל, השמלות יקרות. מאוד. שמלה רצינית של בית אופנה מוביל תעלה בסביבות 2000 פאונד, ויש שמלות ב-3K, ואפילו 7K, וזה לפני שהמרנו לשקלים. אאוץ'.
וגם אם נשחק לרגע בנדמה-לי ונעמיד פנים שכסף הוא לא אישיו בסיפור הזה, באמת באמת שלא מצאתי משהו שהיה קרוב אפילו לתפוס את עיני.

2. בוטיק הכלות של shopbop (חוגג בימים אלה שנה להיווסדו) -
בסופו של דבר הדליק יותר מהבוטיק המתחרה ב-net a porter (אולי משהו ברקע האפור השופבופי שמבליט טוב יותר את השמלות הבהירות, בניגוד ללבן בנט א פורטה שלא עושה חסד עם מחלקת הכלות).
משהו בו נראה קצת יותר קליל, וגם חלק מהמותגים הם כאלה, אם כי המחירים לא ממש נופלים מ-net a porter. כלומר יקר אש.
ספציפית, גם בו לא מצאתי את מבוקשי, אבל דרך האתר הזה נחשפתי למותג שמלות הכלה Fancy שמצא חן בעיני מאוד.
למי שיש איזשהוא קונקשן לארה"ב ולניו יורק בפרט (שם הסטודיו שלהם), שווה לבדוק. משהו בשמלות שלהם קצת חורג מהשטנץ המתבקש של שמלות כלה - סוף סוף! מישהו! - וניחוח הוינטג' שהם מצליחים להכניס בשמלות עושה את כל ההבדל. אם הייתי מזדמנת לניו יורק מספיק זמן לפני החתונה הייתי ללא ספק בודקת את הסטודיו הזה.


3. The Outnet
קשה לי להאמין שמי שקורא פה לא מכיר, אבל אם בכל זאת, אז, מדובר בחנות האאוטלט של המלכה האם Net a Porter. מדי פעם הם עורכים מכירות תחת הכותרת bridal (= שמלות לבנות / בצבע קרם / בצבעי זהב או כסף וכד'), וגם כשאין מכירה כזו, אפשר בקלות לסנן באופן עצמאי שמלות שיענו על הקריטריונים של שמלת כלה.
מאז שהתחלתי לחפש לעצמי שמלה נתקלתי בשתי מכירות כאלה, וגם בדקתי בעצמי שמלות בכל פעם שהתעדכנו באתר, אבל הבינגו לא קרה.


4. BHLDN
עוד בוטיק שמלות כלה מקוון, באווירה קצת אחרת.
כאן תוויות המחיר ידידותיות יותר: הרבה שמלות באיזור ה-1500 דולר, ויש גם כאלה בפחות מ-1000, וזה כבר נחמד מאוד.
לצערי גם בחלל האינטרנטי הזה לא מצאתי את מה שחיפשתי, אבל נהניתי מאוד לשוטט ולהתרשם. המבחר מגוון, אך לא מגוון מדי, מאוד מדויק בעיני ויכול לענות על דרישות שונות של כלות שונות.


כמה מילים על Etsy ו-eBay:
etsy - באתר הזה חיפשתי על פי מילות מפתח של האלמנטים שאני רוצה בשמלה שלי (לדוגמה נאמר: lace, mermaid, strapless וכו').
מצאתי לא מעט אופציות, במגוון מחירים, כולל דברים לא זולים בכלל. ראיתי שם כמה שמלות מעניינות, באיזור ה-500 דולר, ולאחר מחשבה מעמיקה החלטתי לוותר.
חשבתי לעצמי שאם אני כבר מתכוונת להוציא סכום כזה על שמלה של מעצבת לא מוכרת או תופרת מחו"ל, עדיף לי כבר לעשות את זה עם תופרת ישראלית או בסטודיו קטן בארץ.
במקרה כזה ההזמנה לא תהיה כרוכה בסיכון שהבד הוא לא כמו שדימיינתי לעצמי ושהשמלה לא יושבת כל כך טוב, כי היא נתפרה "בשלט רחוק".

ebay - אני מעריצה מ-ו-ש-ב-ע-ת של האתר הזה, וחבה לו כמה מהמציאות השוות של המלתחה שלי אבל אני חייבת להודות שבמקרה של שמלת כלה הוא לא היווה מבחינתי אופציה.
יש לא מעט מוכרים מהמזרח שמציעים באתר מגוון שמלות כלה במחירים של 100-200 דולר, אז למי שמחפשת אלטרנטיבה זולה וקלה (עם הסיכון של מקצה שיפורים אצל התופרת הקרובה למקום מגורייך) זה יכול להיות אחלה פתרון. אני הפעם חיפשתי משהו אחר.

אז זה היה הפרק הראשון, שהותיר אותי בלי שמלת כלה ביד, אבל קידם אותי כמה צעדים בדרך אליה.
בפרק הבא: Pinterest. הישארו בהאזנה...

המשך שבוע נעים!