3/19/10

put a sock in it

שמלה אביבית

שמלת הייץ' אנד אם

סנדלי זארה

בלוג אופנה
שמלה H&M (ישנה), גרביים מהמשביר לצרכן, סנדלים זארה, שרשרת מצ'יינטאון במילאנו

green_dress_knee_socks_1

כפי שניתן לראות, אני עמוק בתוך אווירת האביב, מנסה לקחת חלק בחגיגת הפריחה ועדיין מהופנטת לחלוטין מהעצים המתהדרים בתפרחת וורדרדה-סגלגלה. עם זאת, מזג האוויר עוד לא חם לגמרי ומדי בוקר מתעוררת סוגיית הנעליים (והגרביים): מצד אחד, הסנדלים קורצים ממקום משכנם בארון ומשתוקקים לעטר כבר את כפות הרגליים. מצד שני, הרגליים עוד לא ממש מוכנות לקיץ (מי אמר לבן ולא קיבל?) וגם עדיין לא תוכלנה להתמודד עם הקרירות השוררת בחוץ. הפתרון: סנדלים עם גרביים!
כן, אני יודעת שהקונספט הזה קצת קשה לעיכול במחוזותינו והמחשבה על הצירוף מעלה מיד מילים כמו: "עולה חדש", "גלותי", "נחנח", אבל נראה לי שהגיעה העת להניח לסטריאוטיפים ולחקור אלטרנטיבות חדשות - באמצעות בחירת הסנדלים הנכונים והגרביים המתאימות, כמובן. הפריטים הנכונים מבחינתי היו הפעם סנדלי t-bar בגוון אפרפר וגרביים אפורות המגיעות כמעט עד הברך ומעוטרות בסרט קטן ומתוק (אני סאקרית של דיטיילים, אין מה לעשות!).


ולמי שמתעניין, כמובן שלא חסרים רעיונות ואפשרויות לבישה כפי שהודגמו בתצוגות האופנה של קיץ 2010 וסתיו 2010. לפי מה שנראה על המסלולים גרביים בגוונים אפורים למיניהם הן ההימור הנכון והכדאי, אבל באופנה כמו באופנה, הכל הולך:

socks_sandals2
מימין:
Rochas ss2010
Alexander Wang ss2010


socks_sandals1
מימין למעלה בכיוון השעון:
Rochas ss2010
Marni ss2010
Prada fw2010
Burberry Prorsum ss2010


socks_sandals3
מימין:
Prada pre-fall2009
Burberry Prorsum ss2010

(כל התמונות מ-style.com)

שיהיה סופ"ש נעים לכם ולכפות רגליכם! ותודה לאריאלה על הצילומים.

As you can see, I am still in the spring mood, trying to take part in the blossoming celebration around me and still mesmerised by the blooming purple/pink trees. But it is not completely hot yet and each morning I wake up and stand before the same shoe (and socks) issue: On the one hand, all my sandals can hardly wait to be put on, smiling at me, with all their peep-toes, t-bars and straps, form the bottom of the closet. And on the other hand, my legs aren't quite ready for summer (still a bit too pale) and also I'm not sure my toes will be able to brave the somewhat chilly weather. The solution: wearing sandals with socks!
If you're not Israeli I should note here that Israelis are a bit weird about wearing sandals with socks. It is a cultural thing and has to do with Israel being a country which gathered (and still gathers) jewish immigrants from all over the world. Those immigrants brought customs which the native Israelis were not familiar with, such as wearing sandals with socks. These costums made the newcomers the subject of ridicule, but that was a long time ago and I think now a good time to leave the stereotypes aside and explore new possibilities. And this can be done by choosing the right sandals and the right socks, of course!
A variety of options for wearing sandals with socks were exhibited at the spring-summer2010 and fall2010 runway shows, and looks like grey socks are a good way to go this spring, but, as in fashion, everything goes, as long as you make it work!

Wishing you and your toes a warm and fun weekend!

31 comments:

I really like the way your Dress soft tones and captivating Hazel eyes subtly are in symbiosis with the vegetal background, AND the way you mix socks and sandals . . . which is utterly "Giry CHIC-issime" Dear
!!!
à Bientôt, Antoine

עלייך זה נראה משגע, עליי - לא כדאי!
אני רואה שבאמת נכנסת חזק לאביב, אני עדיין ממש לא מסוגלת, בעיקר לא נפשית.. וחוץ מזה שארון הבגדים עדיין לא מוכן להכנס לבגדי הקיץ (נראה לי שאחרי פסח אעשה את הסדר הקבוע שלי, בכל חילופי עונה).
שרונה

אני חושבת שהשילוב בין הגרביים לסנדלים מאבד כבר את הקונוטציות המסורתיות שלו ומקבל בעיקר קונוטציות אופנתיות וטוב שכך.
השילוב נראה מקסים עלייך, אני ממש אוהבת נעליים עם טי-באר.
האביב עושה לך רק טוב, את נראית נפלא.

אני ממש אוהבת שילוב של גרביים וסנדלים, והגרביים האלה עם הפפיון ממש מקסימות! איזה כיף שהאביב כבר פה...

אוקי זה עובד בטירוף, אני לא ממש "מרגישה" את השמלה אבל הנעליים יפיפיות והן עובדות נהדר עם הגרביים. ישר כוח.

לא ביקרתי בבלוג שלך תקופה ארוכה, אבל אני ממש שמחה שחזרתי אליו (: את מדהימה! ואהבתי מאוד את הפוסטים האחרונים

דר את מהממת כרגיל והפעם ממש אהבתי את הרעיון של הגרביים- זה באמת נכנס ממש חזק העונה, עשית את זה יפה ומיוחד!
מחכה לעוד פוסט!

You look perfect.
Greetings

אני באמת חושבת שאין חוקים באופנה.
כל הקטע זה להתנסות ולעשות שילובים שאף אחד לא חשב עליהם,גם אם הם נראים הכי 'נחנחים' בעולם.
ההדפס של השמלה פשוט מהמם,הגוונים שלה ממש יפים וקייציים
וגם אני,כמוך,חולת דיטיילים ואלמנט המעוניינים בגרביים גם מאוד מוסיף :)

האמת שגרביים וסנדלים קשה לעיכול בהתחלה ,
אני ממש מעדיפה את הוורסיה שהגרביים קצת מכווצות וכך זה נראה דומה יותר לחותלות ,

פרט לכך קיימת גם האופצייה של לגזור גרביונים ויש גרב דקה יותר שמשתלבת בקלות עם הלוק האביבי הזה .

stilettostetico -
you are very smooth with the words... always fun to read your commentary. thanks!

photo.fashion.passion - אני תמיד עושה איזשהוא 'סדר ביניים' כבר בסוף פברואר שמחזיק מעמד חודשיים כי באפריל עדיין קריר זה מזכיר לי מה יש לי בארון לעונה הבאה ומכניס אותי למוד ואני בהחלט במוד!

לובה - לא סתם אני אומרת שזו העונה האהובה עלי, היא ממלאת אותי באנרגיות חדשות מדי שנה ואני משתדלת להנות בה כל עוד היא נמשכת.
לדעתי אצל פאשיוניסטיות כמוך, השילוב הזה בהחלט מאבד/איבד את הקונוטציות המסורתיות אבל אני לא בטוחה שאצל מי שלא מתעניין באופנה בטירוף זה ככה. עם זאת, we're getting there...
תודה רבה!

elinor - הפפיון הוא מה שסגר את הדיל, כמובן :)

אנונימית - שמחתי לשכנע... יישר כוח!

אנונימית - חמור מאוד! סתם, את יודעת באיזה url אני נמצאת אז את תמיד מוזמנת. תודה!

נגה - תודה! לא בטוחה שיהיה גרביים בפוסט הבא אבל בטוח שיהיה מעניין ;))

blossombutton - מסכימה במאה אחוז. והצעד הבא הוא לנסות גרביים עם סנדלים שטוחים (טוב זו תהיה בעיה כי אין לי ממש כאלה אבל כמובן שאנשים אחרים מוזמנים לנסות) ולאתר גם גרביים עם סיומת מלמלה קטנה, כמו שהיו לי בגיל 5, שאני מדמיינת שתהייינה חומר טוב לשילובים.
הידד לחולי הדיטיילים!

אני חייבת לציין שאריאלה מצלמת מאוד יפה ואני נהנית מהצילומים שלה
ואת נראית מקסים כהרגלך
אביטל

אביטל - אריאלה נפלאה, מגיעה לה הרבה הערכה והוקרה!
תודה רבה משתינו :)

את נראית נפלא! לא יכולתי להתעלם ממה שכתבת בטוויטר - ימייך בחיפה הולכים ומתמעטים? מדוע? (אם אפשר לשאול כמובן :))

דר לאן את עוזבת?????
אל תעזבי את חיפה!!!!!
:(

הסנדלים מקסימות.

תמיד אהבתי את השילוב של סנדלים וגרביים...בעיניי זה הולך ובמזג אוויר הזה השילוב הזה מתבקש.
הצילומים מאוד יפים. 

דר קלטת שרומי הגיבה על הפוסט הקודם שלך?? OMG!!!!!!

כשראיתי את הפוסט שלך לא יכולתי שלא לחייך... אני מתה על אביב והתמונות יצאו אביביות ביותר. אני מסכימה איתך לגמרי לגבי הסנדלים עם הגרביים - אחלה פתרון. והכי טוב שגם יש לו גיבוי מתצוגות האופנה עילית. אהבתי מאוד את כל האאוטפיט

התמונות יצאו פשוט משגעות! ממש אהבתי, מחמאות לצלמת! השילוב של השמלה עם הנעליים והגרביים ממש גאוני, והצבעים האלה נראים עלייך מצויין!
ממש אפשר להרגיש את האביב דרך התמונות האלה!
המשך שבוע נהדר!

I love these pictures so much
and your story about socks & the immigrants made me smile._

Even today, some people in m country used to wear sandals with socks, but not because of fashionable reasons (and not with trendy items), but for its advantages. It is somehow more healthy, feet are kept in safer, cleaner and it is more comfy for a long distance walking

bloodymiri - תודה! גם אני חושבת כך וזו דרך טובה לנצל את מזג האוויר - אם האקלים מסייע ליצירת אאוטפיטים יצירתיים, מה טוב :))

אנונימית, קרן - יש איזה בחור שמתעקש שאעבור לגור איתו באיזור המרכז... :) ועוד כמה סיבות נוספות (כמו למשל שלא ממש נשארו לי פה חברים וכולם עברו המרכזה...).
another one bites the dust למרבה הצער,
אבל אין מה לדאוג, ייקח לזה עוד כמה חודשים ספורים והכל בהדרגה - גם אני צריכה להתרגל לרעיון.

אנונימית - יש קליטה! :))

Lilya - מצוין, כמעריצת אביב בטח גם את נהנית ממה שקורה עכשיו מסביב. פשוט כיף. תודה רבה!

marina - שיהיה שבוע טוב, ואביבי אני מקווה. תודה! :)

silverbeige -
it is so interesting to read. I think it is definitely a cultural thing and the connotations for socks+sandals depend on where you live. thanks for commenting! :)

אהבתי מאוד את השילוב של הסנדל עם הגרביים המתוקות. הייתי שמחה אם יותר בנות יתחילו ללכת כך, ויצאו מהסטיגמות שציינת קודם. בכל העולם זה נחשב טרנדי ומדליק, למה שלא ניישר קו גם בארץ?...

השמלה נראית כל כך כיפית ומתאימה ללבישה גם בקיץ....:)האאוטפיט פשוט עשה את העבודה המתאימה ביותר לימים קרירים אך שמשיים שכאלו.
דרך אגב- אם מישהו יכול לעזור לי אני אשמח: אני מחפשת שמלת שיפון קלילה וקיצית, מישהו יודע איפה אפשר להשיג כזו??
תודה...! והמשך שבוע נעים ויפה!

beautiful photos. You are really pretty! :)

היית המוזה שלי , שעות של בדידות , קראתי את הבלוגים שלך מתוך אהבה לאופנה. עכשיו יש לי אחד משלי נקרא שימלה, מילים ומה שבינהם. אני חלשה בטכנולוגיה ולא מצליחה להבין הרבה דברים. אשמח אם תקראי ואולי תעזרי(הגזמתי אה?!)ninalamdan.blogspt.com

אהבתי הכל מאוד! (:

חייבת לשאול- איפה צילמת את שלושת הפוסטים האחרונים? (הנחתי שהם צולמו באותו מקום)

אני לגמרי בעד סנדלים עם גרבים!
והסנדלים ממש יפים.
גזרה מדליקה לשמלה.
שרשרת ממש מוסיפה.
אחלה נוף!!

לירז - לגמרי בעד יישור קו, אני מבינה שגם את ועוד כמה מגיבות חביבות - נראה לי שאנחנו בדרך הנכונה :))

oliwka -
thank you!

נינה - ברכותיי על הבלוג. כמו כן, את מוזמנת לפנות אלי באופן אישי אם יש לך שאלה ספציפית. מאחלת לך הצלחה ופורקן יצירתי :)

אנונימית - תודה רבה! לשאלתך, מעיון קצר בכמה מגזינים ניתן להשיג שמלות שיפון אביביות בגוונים פסטליים כמעט בכל מקום עכשיו: זארה, מנגו, קסטרו, טופשופ, כל הבוטיקים למיניהם המייבאים מהמזרח... לא חסר.
שיהיה שבוע טוב ושופינג נעים! :)

shoe obsessive - כל התמונות בפוסטים האחרונים צולמו במקומות שונים - אמנם ברדיוס של כמה מאות מטרים מהבית שלי, אבל כל אחד באיזור אחר והפוסט האחרון בשכונה אחרת בכלל... תודה רבה!

Gari - אני בהחלט רצינית כשאני אומרת שאני מוקסמת מהפריחה הסגולה הזאת - אפשר לבהות בה במשך דקות ארוכות :) תודה!

you sure do make it work!! Grey socks with neutral coloured sandals is the best in my opinion, and a perfect Hello Spring option! I don't think I'm yet ready for bare feet ;)