9/18/09

שנה טובה בניחוח של פעם! Shana Tova

sailor_dress_card1

אני אוהבת מאוד את ה"שנות טובות" של פעם - הפטריוטיות, הנאיביות, המעוטרות ולימים המצהיבות... הן פשוט מהלכות עלי קסם ולכן, כאשר חשבתי לפני כמה שבועות על הפוסט שאעלה לכבוד ראש השנה החלטתי להכין פוסט על טהרת הוינטג'. (כמעט). הפוסט של שתיים שאוספות, שקראתי לאחר שגמלה בלבי ההחלטה, נתן לי עידוד נוסף לחזור אל ה"שנות טובות" ההן, והזכיר לי שוב, לאחר שנים שלא ראיתיו, את חיים שטייר, שהיה מורי ורבי בתקופה בה למדתי לימודי עיצוב גרפי לתואר ראשון (ומלבד זאת הינו מעצב ותיק ומוערך, אספן ומרצה לעיצוב שעל ברכיו גדלו מעצבים גרפיים רבים ומוכרים).
שטייר הוא האיש שהעניק לי את יסודות התפישה החזותית ולימד אותי לחשוב כמעצבת. ועל אף שבסופו של דבר החלטתי לוותר על המסלול העיצובי ולא הפכתי למעצבת הגרפית שהייתי אמורה או יכולה להיות, אני מוצאת את עצמי היום יותר מתמיד משתמשת בכלים שניתנו לי אז ורואה אותם כמרכזיים בעשייה שלי, בעבודתי, בחיי וכמובן בבלוג הזה. ואין כמו העיתוי של סיום של שנה ותחילתה של שנה חדשה על מנת להסתכל לאחור (ובמקרה דנן הרבה יותר אחורה מהשנה-שנתיים ואפילו שלוש השנים האחרונות) ולהיזכר איפה היינו, לאן הגענו ולאן פנינו מועדות.
כמו כן, לא מזיק ואף נחמד עד מאוד להסתכל לאחור מבחינה אופנתית וזה בדיוק מה שניסיתי להשיג ביצירת האאוטפיט הנוכחי. שמלת המלחים הזו נראית אולי לחלקכם לא פרקטית בעליל ולקוחה מעידן אחר השונה בתכלית מהמציאות האופנתית הישראלית של 2009, אוטוטו 2010, אבל זה מה שיפה בה לדעתי. ועל אף שיש סיכוי סביר שלא אלבש אותה לשום מקום, לא יכולתי לוותר על פנינת החמד הזו כשראיתי אותה ב-eBay וגם אם היא לא תשמש אותי בחיי היום-יום נעים לי מאוד להסתכל עליה נחה בארון או ללבוש אותה מדי פעם בבית ולהפליג (תרתי משמע) בדימיונות.

ובנימה אופטימית ונוסטלגית משהו זו, ברצוני לאחל לכל קוראי וגולשי אפונה שנה טובה ומתוקה! תודה על כל ה"שנות טובות" המופלאות שקיבלתי בימים האחרונים מכל ידידיי באשר הם וכמו כן תודה על הפידבק, הפרגון והדירבון האינסופי שאתם נותנים לי להמשיך לעשות את מה שאני עושה בבלוג הזה.
שתהיה שנה של אהבה, יצירה והצלחה ומי ייתן וזוגות הנעליים אשר ברשותנו ירבו כגרגרי הרימון!
חג שמח לכולם, ותודה רבה לצלם החביב!


For those of you who don't live in Israel I should note that today is the Israeli new year's day, and it marks the begining of the new Hebrew year. To this day, people send their friends and relatives greeting cards for the new year (once via mail, nowadays via SMS or G-mail...). You can check out some of the old greeting cards here, I guess you can't understand them since you don't read hebrew but you can see how cute they look.
Because I love those cards so much I decided to make a post on a more nostalgic and vintage-y note. That is why I wore this lovely vintage sailor dress I found on eBay. It's not very practical and I'm pretty sure I'm not going to wear it anywhere, but I just like looking at it resting in my closet and maybe wear it around the house and 'sail away' with my thoughts.
Anyway, I wish you all a happy and fashionable new year and may your wardrobes be filled with beautiful shoes this year... Happy holiday!

sailor_dress2

sailor_dress3

sailor_dress4

sailor_dress5
שמלת מלחים וינטג', תיק וינטג' המחתרת, נעליים אלדו

45 comments:

LOVING YOUR LOOK
NICE




YOU HAPPEN TO BE SO PRETTY

XX
CHICMUSE

I am in love with your dress! It is so cute! I love the retro look! And the sailor style!

colormenana.blogspot.com

שנה טובה ומתוקה! את נראית מדהים. אני שמחה שלא ויתרת על השמלה, היא כל כך את! :)

שנה טובה ומתוקה אפונה יקרה :-)

אכן פרץ נוסטלגיה קל אחז בי , ואני מתגעגעת גם לשנות טובות של פעם , או לתמימות שהן מייצגות כמו שכתבת .. זה די שקוף לגביי , בתור מישהי שהתמכרה באיחור לMAD MEN ,
אני רק רוצה להשאב לתוך כל פריים וינטאג'י כאילו מעולם לא חצינו את שנות השבעים של המאה שעברה ..מכמה וכמה היבטים זה די צובט לי בלב .

הצילומים מקסימים , הסטייל הזה בול עלייך , הצבעים כל כל מרגיעים , והאופק (זיהום המפרץ כלול :-) ..) פרוש לבקשת משאלות ועשיית בחירות לשנה החדשה .
. שנת השראה טובה , מלאה בצבעים .
טוב ..נסחפתי קצת .. אבל מותר לי השנה

שנה טובה דר!
שתמשיכי השנה להיות יצירתית, מעניינת, ולהנעים את זמנינו ואת עינינו בתכנים מוצלחים ויפים.

בעיניי- זה הפוסט הכי יפה שלך אי פעם, וראיתי את כולם. כל כך ישראלי וכל כך חו"לי כאחד. והשמלה כל כך מיוחדת!
שנה טובה

את פשוט לא מפסיקה להפתיעה.
שנה טובה ומתוקה גם לך !!!

דר חמודה,אני מבינה לליבך בקשר לשמלה,היא אכן פריט שכייף שיהיה בארון.
התמונות מהממות ובמיוחד הדוגמנית.
שתהא לך שנה קסומה שתמשיך ותתעצם מהשנה הנוכחית.

קודם כל שנה טובה!

התמונה הראשונה מקסימה, לגמרי נראית כאילו נלקחה משנים עברו.
השמלה מדהימה, גם לי יש בארון דברים שאני יודעת שלא ממש אלבש אבל כשראיתי אותם פשוט הייתי חייבת לקנות כי כיף לי שהם אצלי בארון...

את לגמרי צריכה להדפיס אותן על נייר קשיח ולפזר נצנצים כמו הברכות של פעם, כמובן שגם בול וחותמת יכולים להוסיף לניחוח הנוסטלגיה! :)
שנה טובה!
נשיקות חמות

השמלה פשוט מקסימה!!! לעניות דעתי אפשר להלך איתה ברחובות העיר בקלילות. שתהיה שנה טובה וקסומה! תהני מערב החג ומתחושת החגיגיות שבו.

מקסים! אני מתה על מראה המלחים באופן כללי ואת לקחת את זה למקום שונה מבחינת הצבעוניות (לא כחול-לבן-אדום) מה שרק מוסיף מימד של אלגנטיות למראה. לדעתי את בהחלט יכולה ללבוש אותה במהלך החג. גם אני התלבטתי בין מראה הוינטג' למראה עדכני יותר לערב החג, ובסוף החלטתי על שניהם, שכן יהיו לנו בעצם שני ערבי חג. שנה טובה ומתוקה!

הברכה שלך עושה טוב על הלב, באמת. כזו וינטג'ית ומשובחת. כמוך.
שמלה נהדרת, לא מבינה מה לא פרקטי בה, היא משתלבת כל כך נהדר עם עקבי הכאילו מיו מיו שלך.
אהבתי את התצלומים על רקע הים, זה מאוד הולם.
אמנם שלחתי לך גם במייל ברכה אך אאחל לך גם כאן- שתהיה לך שנה טובה ונהדרת!

מקסים ביותר! פשוט יפיפיה. צילומים מדהימים. ממש אפשר לשמוע את רחש הגלים ברקע...
שנה טובה ומתוקה

שנה טובה ונפלאה גם לך.
השמלה נהדרת, והנעליים האלה פשוט הצלחה מסחררת.
שתהיה שנת אהבה, סיפוק, בריאות והמון המון יופי.

That dress is so lovely!
You look so sweet.
xx.

אני כבר משו כמו 4 חודשים או יותר נכנסת לבלוג וזה הפוסט הכי יפה שהיה לך. אין על וינטג'!

שתהיה שנה מלאה בשמחה ובריאות.

שנה טובה לכל המקסימים והמקסימות!

sharon - כן, אני מאוד שמחה שרכשתי אותה. לשמחתי גם לא היתה לי כמעט תחרות בבידינג עליה, כנראה משום שהיא קטנה ו'רטרואית' מדי, אז גם השגתי אותה במחיר טוב. תודה!

crazygal - ראיתי גם ראיתי, תודה רבה ושנה טובה ומתוקה! מי כמוך יודעת לעריך פריטי וינטג' איכותיים מאי ביי... :)

ariela - אני גם רושמת את הנעליים כאחת מההצלחות הגדולות שלי בשופינג ever... תודה רבה ושנה טובה!

ושתי - זה מה שטוב במסורת היהודית, לא חסרים אירועים וארוחות ללכת אליהם ולהתגנדר לצורך כך. נראה לי שפתרת את הדילמה הזו בצורה טובה. :) חג שמח!

karin - תודה! אני מחכה לערב בקוצר רוח למען האמת... :) ואולי אצא מהבית בהזדמנות עם השמלה הזו. קצת חבל להשאיר את הקפלים המושלמים והצבע הזה כלואים בארון...

פטיט לולו - אני נזכרת בברכות שהיינו עושים בביה"ס היסודי עם הנצנצים האלה - זה כל כך מוסיף! יאללה... נצנצי אותי! נשיקות ושנה טובה!

Noa - כתבת כפאשיוניסטה אמיתית, ללא ספק. יש פריטים שהם בעלי ערך אסתטי רב, גם אם אינם שימושיים ואינם נחשפים תדיר לראווה. נחמד לראות שעוד אנשים מכלילים בגדים בקטגוריה הזו. חג שמח!

moran - שנה קסומה ונפלאה! תודה רבה!

ariella - היכוני לעוד הפתעות! :)

curly - תודה רבה, היה לי כיף מאוד לעשות את הפוסט הזה ואני שמחה שהוא בראש הרשימה אצלך. שנה טובה!

אביטל - אני מאוד מקווה להגשים את האיחול הזה! :) תודה...

Misty - מקסימה כתמיד, כיף להכיר אותך דרך התגובות. ולהיסחף זה נחמד לפעמים, בייחוד כשיש שמלת מלחים וחוף ים במרחק נגיעה... :) תודה רבה ושנה נפלאה!

אנונימי - תודה רבה!

chicmuse -
thanks!

dylana -
thank you, I don't usually wear dresses like this but it's fun once in a while

דר יקירה,
כבר איחתי בברכה פרטית, אבל שוב אאחל לך שנה טובה ומבורכת בכל הטוב שיכול להיות, עשייה, בריאות, אופנה ויצירתיות!

תמשיכי להיות מקסימה ויפה בדיוק כפי שאת...

השמלה והנעליים והאאוטפיט בכלליותו נפלאים!

שנה טובה!

יצאה ברכה וינטג'ית ומקסימה.
שתהיה שנה נפלאה ושתמשיכי להפתיע ולרגש אותנו כאן. (:

חג שמח!

השמלה מקסימה, אל תוותרי על ללבוש אותה בשום פנים ואופן! זה בזבוז להשאיר אותה בארון!
שנה טובה.

came across your blog for the first time and already love it.your style is wonderful and you are such a pretty girl.

איזה יופי :) איזו ברכה חמודה!
שנה טובה דארלינג...

ואו! מקסים,אהבתי מאוד.

שנה טובה!

איך אפשר שלא לקנות שמלה שכזאת ? !
את נראת מדהים כתמיד ,
השמלה גם כן....
תחלקי איתנו הקוראים איך מוצאים אוצרות שכאלו בהררי הזבל של האינטרנט?

שנה טובה ולבושה במיוחד!

פשוט מקסים!!
שנה נפלאה לך :-)

יקרים ויקרות שנה טובה!

בובה - בשמחה. כמו בכל דבר: ניסוי וטעייה. גולשים באתר מספר שעות לא מבוטל, מזמינים כמה "פריטי ניסיון" (בדיעבד יודעים שהם היו פריטי הניסיון...), מתחילים להבין אילו חנויות הן רציניות ואילו לא ובאילו פריטים כדאי להתמקד. מדובר בשילוב של ניסיון, חיפוש ממוקד ומזל (שלא יהיו מתחרים רבים מדי על הפריט כי אז מחירו עלול להרקיע שחקים).
זהירות, החיפושים האלה ממש ממכרים...

:)
קפצתי לבהות שוב בשמלה היפה והנוגה הזו , ואני רק חייבת לומר שפיצחתי את הגוון שלה !!! : זה כמובן הצבע המדויק שהתקבל אחרי שגלידת תות-שוקו-וניל מקרטון (!) התערבבה לי בקערית בשנות השמונים :)) זה אשכרה בול הצבע ( אני ממש בגילך אז אולי תסחפי יחד איתי בחוויה ).
גם הנעליים מושלמות לחוויה כאן, ונדמה לי שהן הנעליים שלך שאני הכי אוהבת ממה שראיתי ..
לקחתי את הענין של שנה מתוקה רחוק :)
זהו , חדל היסחפויות לפוסט הזה .

דרלינג מתוקה
למה שלא תלבשי את השמלה ביום יום? את חייבת. היא פשוט נהדרת. גם התמונות מדהימות וזו בהחלט הדרך הנכונה להתחיל שנה חדשה.
מאחלת לך שנה מרגשת ונפלאה
נשיקות

היי דר,

צבע השמלה כמו תמיד spot on, ומתאים לרומנטיות שאת תמיד משדרת.

שנה חדשה, קשה להאמין שכבר תש"ע/5770. הזמן טס כשנהנים אה?

:)

דרך אגב, ביליתי די הרבה זמן בחיפה בעת שירותי הצבאי- בעיקר בזמן מלחמת לבנון השנייה, ליוויתי משלחות הזדהות מכל העולם וזכיתי לבלות די הרבה זמן עם ראש העיר, יונה יהב.
תמונות הנוף המשובחות שאת שמה מדי פעם ממש מחדדות את מה ששמעתי אותו אומר בפני בערך 20 משלחות: ירושלים היא אולי העיר היפה בעולם, אבל חיפה היא העיר היפה בישראל.

וסליחה על השמאלץ!

חג שמח ושנה טובה ומתוקה!
מלאה במציאות מדהימות, ופרטים שווים.
הפוסט מדהים, וכמו שאת יודעת, אני
משועבדת לאופנת הוינטג', בעיקר של שנות ה50, וה60 המוקדמות.
לצערי אני לא זוכרת היכן, אבל קראתי
שחולצות מלחים חוזרות העונה לאופנה...
אז לדעתי הצלחת להקדים את הגל, ברכישה המוצלחת הזו ! :-)
מה אני אגיד לך דר, רואים וחשים שיש לך את "זה" ובגדול.
אני שמחה, נהנת ובמיוחד לומדת, ממה שאת יוצרת בפוסט שלך.
על אף שאת לא שותפה לאובססיה שלי למגפיים !
ואנשי הטרנדים בכל העולם החליטו שהטרנד הבא במגפיים הם מגפיים מעל
לברך !!! (הייתי חיבת...).
תודה ושנה חדשה מוצלחת לכולם !
לינדה

comment:
Rosh Ha-Shana is not the *Israeli* new year's day, but the *jewish* new year's day

מדהימה כמו תמיד!
הי, הג'קט ג'ינס מה8.9 עדיין ניתן למכירה בזארה? זאת אומרת, קנית אותו העונה?
יהיה גדול אם תעני (;

רוני
נ.ב
החולצה מדהימה!!

Gorgeous dress! You are so pretty! I love the photos too! xoxoxoxox

רוני - קניתי אותו העונה, אז אני מקווה שתוכלי למצוא אותו באחד הסניפים. תודה!

Fashion Cappucino -
Thanks! see you again... :)

Linda H - מסתבר שאנחנו יכולות לחלוק דעות אופנתיות מסוימות גם בלי להתחבר בנושא המגפיים... ואני לא הולכת לזוז מילימטר בעניין הזה! :)
טוב, את יודעת למה אני מתכוונת. שתהייה שנה טובה ותודה רבה!

אנונימי - תודה על ההערה!

Dana - יונה יהב היה אחלה בזמן מלחמת לבנון השנייה... ואין ספק שגם אני וגם הוא מאוד אוהבים את חיפה, כל אחד מסיבותיו. מזמינה אותך לבוא לבקר שוב ותודה על התגובה המשעשעת כתמיד :))

עפר - תודה רבה מתוקתי! שתהיה לנו שנה מוצלחת ומתוקה. נשיקות!

Misty - אני יודעת על איזה צבע את מדברת... :) חיפשתי שמלת מלחים ברשת הרבה זמן ומה שלגמרי כבש אותי בשמלה הזאת היה הצבע וגם הקפלים. שמחתי מאוד לראות שמה שהגיע בחבילה היה בדיוק כפי שציפיתי. :) שוב תודה!

שמלה מהממת ותיק מקסים!!
שתהיה שנה טובה ;)

בובית, הלוק פשוט מושלם. מיסטי הגדירה את הצבע בצורה חיננית וקולעת, ומה שחשוב זה שהוא מתאים לך פשוט מצוין.
ואיך אף אחד לא הזכיר את התיק?? או שאולי זו סתם אני שעכשיו בעיצומה של אובססיית תיקים קטנים, אז הוא שבה את ליבי?.. בכל מקרה הייתי שמחה למצוא גם אחד כזה מתחבא באיזו חנות וינטג' טובה.
ובאשר לאיחולים - אז גם על דפי הבלוג:
שתהיה שנה מופלאה, והעיקר - שאנחנו נעשה אותה לכזאת! :)
נשיקות רבות יפה

your style is so lovely, and I'm really enjoying this sailor dress in particular

glad I found your blog for sure


jess s/

שבית אותי לגמרי עם השמלה.
אני מאוהבת.

שנה טובה, ותמשיכי לעשות את מה שאת עושה, כי את עושה את זה מצויין!!

שמעי השמלה הזאת מהממת, פריט מיוחד במינו. במקומך דווקא הייתי הולכת איתה ביום יום.
שתהיה לך שנה טובה!

אחחח ולחשוב שכל השנים האלו, שהייתי קופץ למרכז הכרמל ואבא היה לוקח אותי לאכול מק דיוויד או בשר פיגולים אחר בפנורמה סנטר, והייתי מסוקרן מהמדים של המלחים שמגיעים לנמל חיפה מארצות שונות (לפני השביתות והוועדים בנמל...) כשלמעשה כל הזמן הזה הייתי אמור to check out - מלחיות! :)
אהוייי ליידיז! :)
ושנה טובה~~

ariel - אני מבינה שהביקורים בחיפה הותירו אותך מצולק נפשית. אולי תבוא לבקר שוב, נעשה לך תיקון! :) שנה טובה!

shelly Peleg -
Amen to that!! אנחנו בהחלט נעשה אותה לכזו! נשיקות...

תודה רבה ושנה טובה ומתוקה!

השמלה כל-כך כל-כך יפה ומתאימה לך. ובכלל, אנחנו מאד מתפעלות ונהנות מחוש הקנייה המדויק שלך, מהסטיילינג ומהצילומים. תמשיכי להתלבש יפה גם השנה

שתיים - תודה רבה יקרות! שתהיה לכולנו שנה יפה ואופנתית ובעיקר טובה ומתוקה!