7/20/09

טוב לי או רע לי?

openingceremony
התמונות לקוחות מ-shopbop.com, מ-revolveclothing.com ומ-ninewest.com

נעלי Chloe Sevigny for Opening Ceremony נחתו בחנויות והחלו לככב גם בבלוגי האופנה (ממצא מס' 1, ממצא מס' 2). הדיון האחרון שלי עם אנה הוביל אותנו למסקנה שהנעליים האלה הולכות להיות "טחונות" ביותר בבלוגים, אולם במחשבה שנייה, עם תווית מחיר שכזו אני לא יודעת כמה בלוגריות יוכלו להרשות לעצמן אותן. במקרה שלי, נראה לי שיש ברשותי את סכום הכסף הנכבד הדרוש, אך כמו בכל חודש הוא יוקדש לזוטות כמו שכר דירה, חשבונות וקניות בסופר. אתם יודעים, הדברים השגרתיים ומשעממים האלה אשר מתגמדים לנוכח נעל מעוצבת חדשה ודנדשה...
וכמו שקרה עם עיצובים היסטריים ופופולריים אחרים, החיקויים צצים כפטריות אחרי הגשם. ראינו את זה קורה עם נעלי Balmain המעוטרות בניטים ו"יהלומים" אשר כל-יצרן-נעליים-ואחותו מיהרו לחקות (אלדו אפילו הגדילו לחקות ויצרו שני דגמים) ועכשיו זה קורה עם Opening Ceremony. כל זה מעלה את השאלה עתיקת היומין: "חיקויים, האם זה טוב לי או רע לי?"
חשבתי על זה די הרבה לאחרונה, והגעתי למסקנה שמבחינתי, חיקוי טוב הוא לאו דווקא האפשרות להתהדר בפריט אופנה שמנסה להידמות כמה שיותר לפריט אופנה עילית ובכך מאפשר לי להיראות כאילו יש בידי את המקור. ממש לא. חיקוי טוב הינו נגזרת של עיצוב מוצלח ומעניין אשר מאפשרת דמוקרטיזציה של העיצוב ויכולה להגיע לקהלים רבים ומגוונים יותר מאשר הקהלים של הפריט המקורי. ולכן המילה חיקוי אולי לא ממש מתאימה לכאן. אני מעדיפה את המילה "בהשראה". עיצוב שמקבל השראה מעיצוב אחר כולל בתוכו את האלמנטים המרכזיים של אותו עיצוב אך אינו מתיימר להיות זיוף או בבואה של "הדבר האמיתי" אלא עומד בזכות עצמו ובזכות הפרשנות שהוא עושה לעיצוב המקורי.
ואם נחזור לעניין בו פתחנו, הווריאציה של Jeffrey Campbell (התמונה במרכז) לנעליים המדוברות אולי מתחקה יפה אחר מאפיינים רבים של המקור אבל אני חושבת שאני מעדיפה דווקא את הגירסה של ניין ווסט שהינה בכלל סנדל ולא מגף ומהווה אלטרנטיבה קיצית או בת דודה מדרגה שלישית של המגפון המבוקש. וישנו גם "החיקוי של החיקוי" או ה"בהשראה של ה'בהשראה'", הלא היא הגירסה של Forever21 שמוצמדת אליה תווית מחיר עוד יותר משמחת (רק חבל שהמשלוח לארץ עולה יותר מהנעל) ואשר אומצה בחום על ידי בלוגרית אהובה.
כמובן שווריאציה מקומית לעיצובים הללו טרם נראתה, ואני מניחה שכאשר היא תנחת על המדפים אנחנו כבר נרדוף אחרי כוכבי ההנעלה הבאים בתור...

23 comments:

דמוקרטיזציה של העיצוב=totally
חח עד שנראה משהו כזה בארץ אני כבר אהיה בת 24.
א-מ-א-ל-ה.
גם אני לא אוהבת זיופים אחד לאחד- ואני מסכימה, הזוג מניין ווסט שיצא אף לפני הזוג של קלואי (את מדברת על מודל usman נכון?) מוצלח פי כמה ועדין יותר, כך שניתן לשלב אותו ביומיום יותר בקלות.

ליל"ט! 

ממצא מס' 3:
http://fashionispoison.blogspot.com/2009/07/chronicles-of-gift-opening-day-first.html

אח...
great minds think alike!

אני כבר שבועות מפנטזת על גרסת חיקוי נוספת של הנעליים האלו שניין ווסט עשו, שאפשר לראות גם אצל "פארק אנד קיוב".
http://www.parkandcube.com/?p=2691

(חבל שאי אפשר להוסיף תמונות לתגובות! בלוגר- לטיפולך..)
בארץ הן כמובן עולות את המחיר המופקע של 649 שקלים, ואפרופו סיילים מבאסים - בניין ווסט יש אך ורק מבצע של 1+1. תודה באמת...
כבר ארבתי להן באיביי, אסוס וכו', אבל למרות ששם כמובן המחיר זול בהרבה, דמי המשלוח הורסים את הכל. אבל הן עוד יהיו שלי!
אולי נקנה יחד בסייל המעצבן של ניין ווסט? :))

ולדיון החיקויים- אני אוחזת בדעה זהה לשלך.. העיקר שמאפשרים לפשוטי העם להנות גם מעיצוב עילית.

לחיי נעליים זולות והורסות לבלוגריות ארצנו!
נשיקות

נעליים "בהשראה של..." הן דבר מבורך, וזארה מצטיינת בתחום הזה בצורה יוצאת דופן אז אולי בקולקציית חורף נראה משהו דומה? (הלוואי הלוואי הלוואי)
אני בכל אופן חושבת שמכל הגרסאות שראיתי עד כה רק המקור "עושה לי את זה"...הדיטיילינג של ה- buckles פשוט מדהים וכך גם ה"גזרה" של הנעליים (שאגב מאוד נוחות כפי שהבנתי) :)
לצערי מצפה לי שנה של שכר דירה מופקע אז אני אפילו לא מעיזה לחלום :)

היי את!
חשבתי שדמיינתי, אבל גם לך יש סנדלי רצועות+אבזמים מניין ווסט!!!!!
אפילו הגדלתי לעשות ולחפש את הפוסטים, להיות בטוחה שלא המצאתי האשמה כוזבת, אך אכן כך! בפוסטים מ-21.4 - בחזרה לשגרה ו- 8.4 - חג שמח,
לבלוגרית ישראלית חיפאית מאוד מסויימת יש צילומים עם נעליים נחשקות מניין וסט שאני מודדת בשחור/ניוד לחליפין כבר כמה חודשים ועדיין לא קניתי.

איזה קטע - פטיט, אלו בדיוק הנעליים ששמתי פה בתגובה בלינק שגם אני חושקת בהם כבר חודשים! וכל הכבוד לזכרון שלך לפוסטים של דר, בושה וכלימה לי שלא זכרתי שיש ברשותה כבר כאלו..
טוב אם ככה, אז אני מפנה את ההצעה שהצעתי לדר אליך - בואי נקנה יחד במבצע של 1+1 :)))

(דר, סליחה מותק, הפכתי את התגובות שלך למכירה פומבית למציאת פרטנרית לרכישת נעליים...)

אחחח המשלוח....
לא נותר להתבאס, לחכות שהם יגיעו לארץ ואז להיזכר שלפני 5 שנים היו כמה בלוגריות שלבשו אותן...

Hook The Look

Dana - אני מתכוונת לדגם Vivacity (שמופיע כאן בתמונה משמאל) ויש גם דגם עדין יותר בשם Bolero, שלוקח אפילו קצת יותר רחוק מהמקור ויותר מעודן. טוב, את נוסעת בקרוב לארה"ב, לא? נראה לי תיתקלי בעוד הרבה וריאציות :))

אריאלה - תודה על העדכון :) וכשאני מסתכלת על זה הפוסט של לוקרציה ממש דומה לזה של ג'ני, לפחות בתמונות הראשונות..

Shelly - יש לי את הדגם הזה רק בחום. :)) מוזר שלא יצא לי להצטלם איתו יותר מדי.ואני גם לא מחבבת (בלשון המעטה) מבצעים של 1+1. וגם לא 1 + 2 וגם לא כל מבצע אחר שדורש חיבור, אלא רק חיסור של אחוזי הנחה...
עלית פה על קטע, נראה לי שהקיץ כדאי לבחורות להצתוות לזוגות ולהסתער על הסיילים יחדיו, רק כך זה אולי יהיה משתלם!

פטיט לולו - את, יש לך זיכרון פנומנלי! באמת לא יצא לי להצטלם יותר מדי עם הנעליים האלה לבלוג ויש לי תוכניות גדולות עבורן. :)
אגב, יש לך כאן הצעה משלי שלא נראה לי שתוכלי לסרב לה ואני מאוד אשמח להיות השדכנית. אולי זה יקנה לי מקום בגן העדן של הנעליים... :)))

Anna - האבזמים הם בהחלט משהו משהו. מזכירים לי חגורה בסגנון western שהיתה לי בכיתה ה'. חבל שלא שמרתי (אותה ואת הווסט המגניב ביותר מג'ינס שהיה לי ואיננו עוד).
מסכימה איתך שהגזרה מקסימה, ונראה מה זארה יעשו עם תפוח האדמה הלוהט הזה בעונה הקרובה...

שלי - איטס אה שו דייט! (למרות שאני בדרך כלל פרטנר גרוע למכירות של נעליים היות ויש לי את המידה הכי ממוצעת שתמיד נגמרת ראשונה - 38... ואז אני נתקעת בלי כלום!)
דר - ללא ספק מקום בגן עדן של נעליים! לגבי הזכרון - יש לי נטיה לזכור כל מיני שטויות לא חשובות במקום את הדברים המשמעותיים באמת...
מעבר לזה, יש לי נטיה לזכור מה אנשים לבשו, במקום את האנשים עצמם... בעיה...

i really enjoy your blog and i love your style...

FASHIONJINX.BLOGSPOT.COM
FASHIONJINX.BLOGSPOT.COM
FASHIONJINX.BLOGSPOT.COM
FASHIONJINX.BLOGSPOT.COM
FASHIONJINX.BLOGSPOT.COM
FASHIONJINX.BLOGSPOT.COM

צודקת בהחלט בעניין ה'בהשאלה'.
אני בעד 'חיקויים' מהסגנון הזה, כמו אלה של זארה למשל, שלמעשה את רב הנעליים שם אפשר למצוא בקולקציות מעצבים. אבל מה זה משנה? כל עוד הן יפות וזולות, למי אכפת?

והנעליים מהממות!

נחמד! קודם נחרשו נעליים מלאות ניטים ועכשיו אבזמים
זה אפילו טיפה יותר גותי מהטרנד המבקר הקודם, לדעתי זה יהיה טוב לחורף הבא

לפני כמה זמן ראיתי את הנעליים במפוראבר וממש אהבתי ,עקב ההגעה של דודתי לארץ בשבוע הבא חשבתי על לבקש ממנה אותן , אז אני מרגישה שהאיכות של פוראבר 21 בנעליים מקבילה לאיכות של נעלי טו גו בארץ. ככה שגם אם מחיר השליחה לא היה זהה למחיר הנעליים זה קצת ריסקי.

מסכימה איתך לגמרי בנושא החיקויים.

אישית, הייתי הורגת בשביל הקלואיז האלו.

אהבתי את הזוג שבצד שמאל!
האחרים קצת טו מאץ' עבורי...

אני מסכימה בעניין ה"בהשראה", לא כ"כ אוהבת חיקויים בסגנון 'אחד על אחד' שנראים לא מספיק טובים בהשוואה למקור.. אבל כל מקרה לגופו :)

אתמול, הבחנתי ב"Aldo" בעזריאלי בזוג נעליים/סנדלים בסגנון מה שחיפשת בפוסט "עונת המלפפונים", והן אפילו היו wedges!
(למיטב זכרוני הן היו בסגנון הדגם שממוקם למטה משמאל בתמונה בפוסט, אבל אל תתפסי אותי במילה..)

לפני מספר ימים הגבתי כ'אנונימית' לגבי המלצות לשופינג בלונדון/פריז, אך לא ענית לי כלל ולמען האמת, מעט התאכזבתי.. לא ראית את התגובה? אין לך המלצות?
אשמח אם תכתבי לי תשובה :)

ובאותה הזדמנות, curly- תודה על העצה!! מאמצת בחום ;)

ע - תודה על הטיפ לגבי אלדו, באיזור חיפה הסניפים נמצאים ממש עמוק ב"עונת המלפפונים", אם יזדמן לי להגיע לעזריאלי אני אבדוק את זה. :))

לגבי המלצות, בלונדון לא הייתי שנים רבות, מודה ומתוודה ולכן המידע שלי לא מעודכן. אם מישהי היתה שם לאחרונה אשמח אם תתרום את תרומתה.

פריז: הייתי ממליצה קודם כל להיכנס לבלוגים cherry blossom girl ו- le blog de betty. יש לשתיהן מדריכי שופינג בבלוגים וזה מקום טוב למצוא חנויות וינטג' ושאר חנויות בגדים ונעליים בעיר.
אני מציעה לך גם לבדוק את סניף הרשת COS שזה H&M "משודרג". הסניף בפריז יחסית חדש, תיכנסי לאתר וכך תוכלי למצוא את הכתובת.
אזור ה"מארה" le marais כולל גם חנויות מעניינות אם כי לא תמיד זולות ו-Rue de Rivoli הוא רחוב קניות "עממי" עם רשתות זולות.

כמובן שעוד קוראות מוזמנות להוסיף... :)

בגלישה אקראית ב people.com מצאתי תמונה של פרידה פינטו ("נער החידות ממומביי") מסתובבת בניו יורק עם שמלת הפרפר שלך (בגרסה הלבנה) מ"קאלה"! מי היה מאמין...

ממליצה לך להירשם לבלוגלובין' אם לא נרשמת עדיין. יהיה ככ יותר קל לעקוב אחרי הפוסטים שלך

אני ממש שמח שהעלית את הנקודה הזו. רבים מאיתנו קונים ב"זארה", "מנגו" או "קסטרו" בלי להיות מודעים בכלל למקור העיצובים או למהות קנית עיצוב "בהשראת. למעשה, זהו היסוד שעליו בנויות של החברות הללו, מכירה של עיצובי בגדים יקרים בזול להמונים ובדרך להרוויח המון כסף על חשבון כל הגורמים. חיסכון בהוצאות עיצוב, התפשרות על איכות והעדר הסיכון שהבגד לא ימכר. מה עם זכויות היוצרים של המעצב המקורי שאינן מוגנות בחוק או העדר הסנטימנטים לבגד בשל היותו נפוץ כל כך וחסר ייחוד. בדרך כלל הפריטים "בהשראת"- הם סופר טרנדיים, נמאסים או נהרסים (בשל איכותם הירודה)- מה שיבוא קודם.
כתבתי פעם פוסט בנושא שאפילו צוטט במוסף "סגנון": "טוקבק" של "ידיעות אחרונות".
http://fashioneditorsnotes.blogspot.com/2008/11/1.html

אני לא הייתי קוראת לזה "בהשראה" אבל את האמת שגם לא "חיקוי". אני עדיין לא החלטתי. :P
אני מאוד אוהבת את הבלוג שלך, את תמיד כותבת על דברים מעניינים ואת מתלבשת מאוד יפה.
מדברים על השראה, אני אשמח אם תבקרי בבלוג האופנה שלי, את נתת לי את ההשראה להקים אותו. אני מאוד אשמח לתגובה ממך שם.
ולגבי הנעליים, את הנעליים עצמן אני לא כל כך אהבתי, הן קצת יותר מדי לטעמי.. ההכי שמאלית לדעתי היא הכי מעודנת.

אני לגמרי בעד התופעה, שמכונה fast fashion, כיוון שהיא "מביאה את האופנה כפסע ממני" ללא תקציב וזמן מתאים להגיע לאופנה "המקורית" היה לי הרבה יותר קשה להתחדש ולהתעדכן בזירת האופנה. ברור שהתופעה הזו היא חרב פיפיות כי ברגע שאופנה או טרנד כלשהו הופך למיינסטרים, הוא כבר לא אופנה יותר, וכל מי שבאמת אוהב אופנה, לא ירגיש בנוח ללכת עם פריט שכולם, אבל כולם הולכים איתו. אפרופו - נעלי גליאטורים הם לדעתי כבר לחלוטין בסטטוס הזה...

דר - הבלוג שלך מאד מעניין, יש לך טעם טוב, והתמונות תמיד מוצלחות! (ח"ח לצלמת).

גילי
www.workingclassfashion.blogspot.com