11/9/08

על מראה ה-yeti ועל טרנדים בכלל

The "Yeti" look and trends in general







גלאי הטרנדים שלי זיהה את הטרנד ה"שעיר" לחורף זה כבר לפני כמה חודשים, ואני לא מתכוונת לשיערות ברגליים, למרות שזוהי גם אופנה שאנשים מסוימים מטפחים בחודשי החורף הקרירים... אחרי שראיתי את הדוגמניות מטופפות על מסלולי התצוגות מכוסות בהררי פרוות פלאפיות (וסינטתיות, אני מקווה), בנוסח איש השלג האגדי, ידעתי מייד שאני הולכת לאמץ את העניין, וזאת מכיוון שאני אוהבת שכפצ"ים בכלל, ושכפצ"ים שעירים ופרוותיים בפרט. ובעניין טרנדים - אני מקפידה להיות מעודכנת, כפי שאתם בטח יודעים, אבל אני בוחרת לעצמי מה שיעבוד בשבילי מתוך כל המגוון המוצע לפני. ניקח לדוגמה את הסקיני ג'ינס שפרץ כטרנד לפני כמה שנים ואומץ בחום אל מלתחתי, וזאת משום שהוא היה אופנתי אך בעיקר התאים לי. וגם בשנה האחרונה, לאחר הכרזות חוזרות ונשנות מטעם מגזיני אופנה שונים ש"הסקיני מת", לא אזרוק אותו בבושת פנים או אפסיק ללבוש אותו. דוגמה נוספת היא שמלות מקסי שהיו טרנדיות מאוד בקיץ האחרון, אולם לא התפתיתי להשיג לעצמי אפילו אחת כזו. כן, זה נורא אופנתי, אבל נראה לי שמי שמגרדת את ה-1.60 מ' מלמטה נראית בשמלה ארוכה די גוצה. אז החלטתי לוותר. או למשל טרנד הסרטים בשיער נוסח "בלייר וולדורף" מ"גוסיפ גירל" - מקסים ומתוק ביותר, אבל ברור לי שאם אשים קשת כזו בשערי אוטומטית יפנו אלי במשפטים כמו "ילדה, מה השעה?" או שנהג האוטובוס יציע לי כרטיסיית נוער (מזל שיש לי רכב). אז גם על זה ויתרתי, כפי שבטח הבנתם. יש טרנדים שאני עדיין "על הגדר" לגביהם וצריכה לבדוק את העניין: למשל, מגפיים מעל הברך
(over the knee boots), שאמורים לכבוש אותנו בסערה החורף. אף פעם לא נעלתי כאלה, ובמחשבה ראשונה אני לא כל כך בטוחה שזה יתאים לי. שוב, עניין הגובה - אני חוששת שמגפיים כאלה "ייקצרו" אותי וזה דבר שאני שואפת להימנע ממנו. אם אתקל בזוג שיש לו עקב נאה אנסה את העניין, אבל לא בכל מחיר. בהקשר זה אני חושבת ש"קורבן אופנה" זה לא מישהו מעודכן אשר שואף ללבוש דברים טרנדיים, אלא מי שלובש פריטים טרנדיים בכל מחיר, גם אם זה גורם לו להיראות רע. למרבה המזל, בכל עונה יש מבחר גדול ביותר של טרנדים שונים, אז אפשר, כמו מתוך שדה פרחים ענקי, לקטוף את אלה שבאמת הולמים אותך, ואת היתר להשאיר לאחרים. ומי שקוטף בחוכמה, יוכל אף להינות מפריטים שהם "רב-שנתיים", אם נמשיך במטאפורת הצמחייה, או "על-עונתיים", מסוג הטרנדים האלה שיחזיקו מעמד גם בעוד שנה או שנתיים. ובחזרה לטרנד ה"שעיר", מי שמעוניין לראות איך זה נראה על מסלולי התצוגות יכול להתרשם: (אני כמובן לא אשלב את השכפ"צ השעיר עם שמלת מקסי...)


מימין: Etro, Dolce & Gabbana, Just Cavalli. התמונות מ-Style.com

15 comments:

דבר ראשון אני חייבת לציין שאני קוראת קבועה ונלהבת...ממתינה מדי יום בחוסר סבלנות עד שתפרסמי עוד פוסט.
עם כל פוסט חדש בא לי לכתוב לך עד כמה אני אוהבת את חוש האופנה הנעים שלך ועוד יותר את הכתיבה השנונה והנכונה (הכוונה תחבירית-משהו שנדיר למצוא בימינו...אף אחד כבר לא טורח לעשות הגהה) אבל בסוף אני מתביישת ומוותרת.
לא עוד!
תמשיכי לכתוב במרץ, ולעשות חיל, ואני אמשיך לעקוב אחרייך בהערצה וללמוד המון (עד כמה שנערת פריפריה כמוני יכולה ללמוד על אופנה...)
לירון

קוראת אותך כבר כמה חודשים ותמיד מעניין, נקי ואינטלגנטי - פשוט תענוג.
לא קל למצוא כתיבה חכמה על אופנה, איך עוד לא חטפו אותך לאיזה מגזין?.. :)
קצת מבאס אותי שכמעט כל הבלוגים שמתעסקים באופנה הם של בנות בגודל פטיט.
מה לעשות שאנוכי גבוהה [לא מקטרת חלילה, נהנית מכל רגע] ולא פיצית. יש לך מושג אם יש גם בנות "גדולות" יותר שכותבות ומצלמות?

וואו, חבר'ה, אני מסמיקה... תודה רבה!
נחמד לשמוע שהדברים שהיו חשובים לי ושחסרו לי בעברית ובגללם פתחתי את הבלוג, הם אלו שחשובים גם לכן. כנראה שיש לא מעט אנשים שמרגישים כמוני וזה נחמד מאוד ומשמח אותי..
גילוי נאות, מגזין מסוים בשם "גו" כבר הספיק לחטוף אותי, אבל מי שמכיר קצת את עסקי העיתונאות והכתיבה יכול להבין שלכתוב למגזין זה לא ממש משרה מלאה ואף בקושי חלקית (למרבה הצער). אז אני עוד פתוחה להצעות...
איפי - לגבי מה שכתבת, זה באמת מעניין ושמתי לב לזה שהרבה בלוגריסטיות אופנה הן די קטנות ורזות. אולי אני אעשה על זה פוסט. יש לי מה להגיד על הנושא מכל מיני היבטים. אני יודעת על בחורה אחת "גדולה" שכותבת. נחשפתי אליה בפאשיוניסטה ודרך הבלוג של בטי.
הנה הלינק מפאשיוניסטה:
http://www.fashionista.co.il/news/fashionistas/fnews_405.html
שם הבלוג: le blog de BigBeauty גם אם לא תזדהי עמה לחלוטין, אני בטוחה שתמצאי שם עניין וזה בלוג מרענן שגם אני נהנית לגלוש אליו.

יש לך מושג למה קוראים לזה YETI?

Yeti הוא יצור כלאיים חצי אנושי, ספק אמיתי ספק אגדי (סטייל המפלצת מלוך נס), מכוסה פרווה ומסתובב בערבות השלג. לכן המראה עתיר הפרווה מכונה כך, לרוב.
עוד לא פגשתי אחד כזה, אז אני ניזונה משמועות לגבי איך הוא נראה.. :)

אני כ"כ אוהבת את הוסט הזה מזארה אבל תכלס אין לי ביצים לשים אותו
יש לי משהו קצת יותר רגוע מFOREVER 21

אני בעד לנצל אותו כמה שיותר, לפני שהטרנד הזה יהיה טחון (ראה ערך משבצות) נראה לי שמה שצריך בעיקר זה לא ביצים, אלא יום עם טמפרטורות נמוכות..
;)

כנראה שזה פשוט בגלל שבנות שאינן רזות, בד"כ מתוסכלות מהמראה שלהן וקצת קשה לי להאמין שהן תרצנה להעלות תמונות של עצמן (אלא אם כן מדובר בבלוגים של הפרעות אכילה..)

הלוואי שאני טועה, ושיש נשים שמרגישות בנוח עם גופן גם במשקלים שאינם נמוכים, שנהנות לרכוש פרטי אופנה גם במידות 40 ומעלה, ואם לכתוב על זה, אז בכלל מבורך.

טל - זה אולי שוק בשבילך אבל גם בנות במידות 40+ אוהבות להיראות טוב, להתעדכן בטרנדים ולהוציא את רוב המשכורת על בגדים, נעליים וכו'.
אין לי בעיה עם עצמי, מצד שני - אין לי סטייל בכמויות בשביל לפתוח בלוג אופנה.
אז כן, טעות בידך.

אני עד עכשיו חייתי בקונספציה (ההזויה, במבט מפוכח) שיטי זה שם גנרי של סבתא יהודיה, כמו בנני עם פראן דרשר. ..

martha - נראה לי שזה אחלה שם גנרי לסבתא יהודיה.. אפשר להתחיל טרנד. כמו המילה מנדראז' באח הגדול, אולי זה ייתפוס. :)
לגבי הדברים של טל ואיפי - כפי שאמרתי, יש לי מה לומר בנושא והדבר ייעשה בפוסט קרוב אינשאללה. בקצרה אומר שגם בחורות רזות מתוסכלות מהמראה (וגם דוגמניות על. אגב, בחורה רזה לא שווה דוגמנית על...) בכל מקרה, נראה לי שזה עניין נשי, יותר מאשר עניין של מידה. זוהי דעתי האישית.

איפי - אולי לא הבנת אותי, התכוונתי שהייתי מאוד שמחה אם בנות במידה זו - שמרגישות טוב עם עצמן, כמו שהן אמורות להרגיש, ואוהבות את הנושא, יפתחו גם בלוג אופנה מאחר ואין סיבה שלא.
מה שכתבתי נאמר מתוך צער (וכמו שכתבתי - היתי שמחה לגלות שטעות בידיי, מאחר ואני קוראת המון בלוגים ומעולם לא נתקלתי בשכזה, עד שPea פרסמה כאן).
ואני עצמי הייתי מידה 40 רוב חיי, כך שזה לא שוק בשבילי.

לא התכוונתי שזה ישמע "חשוך" או מעליב.. אלא בדיוק ההיפך.

דווקא לא מהטרנדים האהובים עלי זה מסוג הדברים שמתאימים למסלול ולא לרחוב, אבל השילוב יצא לך די מגניב.

פי , תודה על הקישור המהמם לבלוג ''ביג ביוטי'' , הוא פשוט נותן השראה ברמות , והלוואי שכל מי שאוהב ללבוש ולהתבטא בכל מידה שהיא יקבל השראה מהבלוג הזה ,ומהבחורה הזאת שנראית כל כך מתוקה וסוערת, רואים שהיא באמת אוהבת אופנה וזה מה שחשוב
, אני בחורה צעירה וגדולה עם מיליארד אהבה ועינים חדות לאופנה , לצערי כנראה שלא תזכו לראות בארץ בלוג ''גדול'' מהסיבה הפשוטה שבארץ אין רשתות שוות באמת (דגש על שוות) שמיועדות גם למידות גדולות ומציעות סקאלה רחבה של מידות ,אם הייתי יכולה לקפוץ כל חודשיים ללונדון ולקנות אפילו מעט מההיצע המעולה למידות כמו שלי ,הייתי פותחת בלוג בכיף,והוא גם היה נראה מעולה :-) המצב בארץ קשה ,וכל מי שקצת גדול יותר אבל עם אהבה גדולה לאופנה אמיתית נתקל פה בהרבה מכשולים :-( חבל לי שזה ככה..רוב האנשים ה''קטנים'' לא מודעים לכמה זה קשה להיות גדול ואופנתי כאן , אני מנסה ביצירתיות כמובן ,ואני אמשיך לנסות..
פי יקרה ,אוהבת את הבלוג שלך ,ותשמיעי גם את קולנו כאן מדי פעם ,כמו שעשית עם הקישור לבלוג הצרפתי ...:-)
שלך, מרנג

היי מרנג!
אני אכן מבינה לליבך, תתפלאי עד כמה (הפוסט בנושא יגיע בהקדם האפשרי..). אני שמחה שאת מנסה להתגבר על המכשולים ואם פעם תחליטי לפתוח בלוג אני מקווה שאהיה הראשונה לדעת.. המשיכי להפיץ את בשורת האופנה הטובה וכאשר אתקל בעוד בלוגים בקטגוריה הזו אני מבטיחה להרחיב תפוצה :) את מוזמנת גם..