9/28/08

מה קודם למה, התיק או העבודה?

בעוד כשבועיים, אוניברסיטת חיפה, שהיתה המעסיק שלי במשך כמעט שנתיים וחצי, תגיד לי להתראות. אנו נפרדות ביחסים טובים מאוד, כמובן, כאשר הסיבה לפרידה היא שאני מועסקת כסטודנטית, ומאחר וסטאטוס היותי סטודנטית עומד לפוג אוטוטו, לא ניתן להעסיקני יותר באותה משרה. ומה כל זה אומר? שבקרוב אעבוד בעבודה חדשה, וחוצמזה זה אומר שאני צריכה תיק. מאחר וסוג העבודה שאעסוק בה אינו ידוע ברגע זה (יש כמה כיוונים) אינני יודעת לאיזה תיק אזדקק. האם מדובר בתיק גדול שאוכל להכניס אליו הרבה דברים, או אוכל להסתפק בתיק בינוני, או שמא אצטרך תיק פורטפוליו... כל ההתחבטויות הללו גורמות לי להרהר בשלל התיקים והטרנדים הקיימים בשוק.
טרנד ראשון ואהוב עלי מאוד הוא טרנד הלכה. תיקי הלכה לא חדשים בשכונה, אבל מושכים אותי בכל פעם מחדש. הנה דוגמית:



תיק של Pauric Sweeney, לקוח מ-Net A Porter

עוד טרנד חובק עולם הוא הפרנזים. בנעליים, בבגדים, בשיער, בהכל. והרי אתם יודעים כמה אני אוהבת פרנזים:



אני חייבת לציין שהתיק הימני, תיק פראדה מודל אביב-קיץ 2007 (קולקציה שבאופן כללי היתה משופעת בפרנזים) היה תיק שנוי במחלוקת מאוד, והרבה אנשים אמרו שהוא מכוער. ראיתי גם התייחסות לתיק הזה כאל "חיה מוטנטית". אבל לדעתי, אפשר למצוא יופי גם בחיה מוטנטית (זה מה שנקרא האסתטיקה של הכיעור...) ואני דווקא מחבבת אותו מאוד. מי שעדיין מתקשה עם התיק הזה יכול למצוא משמאל ווריאציה דלת פרנזים של המעצבת האמריקאית Tory Burch (לינק כאן).
וגם מי שיש לו בעיה עקרונית עם עור (אני מכירה כמה כאלה) לא ייצא מקופח. ישנו מבחר תיקים מעניינים מבדים שונים:



תיק סרוג מקסים עם מיני פונפונים של Urban Outfitters. או למשל הגוצ'י הזה שעשוי מבד בסגנון שטיח קיר רקום:

התמונה לקוחה מכאן.

ומי שדוגל באורח חיים ירוק (או שסתם אכפת לו מהסביבה), ימצא אולי את מבוקשו בתיק העשוי מחומרים ממוחזרים, כמו זה של המעצב עמית גוטרמן שהתוודעתי אליו לא מזמן:



בינתיים אמשיך להתלבט, ובעיקר אנסה למצוא עבודה. כי אחרי העבודה יבוא התיק. או שמא להיפך?

1 comments:

אני אומרת תמצאי לך tote (תיק גדול שמכיל הרבה), בצבע נייטראלי כמו שחור או חום או אפור. לדעתי התיקים המוצלחים ביותר הם התיקים הקלאסיים, אבל עם איזה טוויסט קטן, שיהיה "את"...מנסיון אלה הם התיקים שמחזיקים הכי הרבה זמן...וכמובן המון בהצלחה!:)