5/3/08

אחיות מעצבות


התאומות לבית אולסן: מרי קייט (מימין) ואשלי ("אין מספיק טישרטים בעולם, אז החלטתי לייצר עוד כמה...")

שמתי לב לאחרונה שיש לא מעט זוגות של אחיות בעסקי האופנה. נתחיל עם האחיות אולסן, המחזיקות ברשותן לא פחות משני ליינים (ואני לא מתכוונת לליין הבגדים שיש להן מגיל צעיר בוול-מארט): היוקרתי שביניהם נקרא: "the Row", שהושק באביב 2006, וה"עממי" הוא "Elizabeth and James" על שם אחותן ואחיהן (הן מכחישות את זה אבל יש להם באמת אח ואחות עם השמות האלה. ממש צירוף מקרים...), שהחל להיות משווק לא מזמן.




התמונות לקוחות מ-frillr.com

אלה כמה דוגמאות מהפריטים של "the Row", שמוגדר כקו בעל שיק מינמליסטי. מינימליזם בהא הידיעה, הייתי אומרת!! כל כך מינימליסטי שאין פה כמעט כלום. אשלי טענה בראיונות שהקו הזה התחיל ממש במקרה, עקב צורך אישי שלה - היא פשוט ניסתה למצוא טי-שירט נורמלית ולא מצאה משהו שיתאים לצרכיה, אז היא החלה לעצב לעצמה את ה"טי-שירט" המושלמת ומפה לשם נוצר ליין שלם. הפריטים המאוד בסיסיים האלה, נמכרים אגב במאות דולרים לחולצה (זה הקו היקר יותר, להזכירכם) ברשתות כמו Barneys ו-Harvey Nichols.כפי שאתם בטח קוראים בין השורות, לא נפלתי. בלשון המעטה. התאומות, שלא ממש עשו תואר בעיצוב אופנה (אם כי במסגרת לימודיה ב-NYU אשלי עשתה התמחות אצל מעצב העל האמריקאי, וידיד קרוב של התאומות, Zac Posen) אחראיות גם על ליין נוסף, אם כי בו הן משמשות יותר כ"יועצות קריאטיביות" (תרגום: אנחנו ניתן את השם והתדמית שלנו, מישהו אחר יעצב). זהו Elizabeth and James, שיש לו אף אתר, ואם יורשה לי לומר, העיצוב הגרפי של האתר מתחת לכל ביקורת והתמונות ברזולוציה נמוכה ביותר. הלו, בנות, אתן עוסקות ב-High Fashion, נא להחליף מעצב גרפי ודחוף. בכל מקרה, אתם יכולים לגלוש לאתר ולראות מה קורה שם והנה גם כמה מתאבנים:





הפריטים, שגם הם לא זולים בכלל, אם כי יותר זולים מ-the Row נמכרים גם ברשת shopbop.com אז תוכלו להציץ שם. גם במקרה של הליין הזה, לא ממש התלהבתי ונראה לי שיש לקולקציה בעיית לכידות קשה ביותר, אם כי פה ושם יש פריט חביב (אהבתי את חצאית הפאייטים בכחול כתום וכסף - אני הרי בקטע של פאייטים עכשיו...).
ובואו נעבור לזוג אחיות מפורסמות אחרות (לפחות אחת מהן מפורסמת) שגם הן אוחזות בליין אופנה משלהן שנקרא "twenty8twelve", שזהו גם במקרה תאריך הלידה של המפורסמת מבין השתיים.


האחיות לבית מילר: סוואנה (מימין) וסיינה. ("ההורים שלנו נתנו לנו אחלה שמות, לא?")

ובמקרה דנן, האחות סוואנה היא מעצבת אופנה, על אמת (!) עם תואר מהאקדמיה הבריטית Central Saint Martins והיא עבדה אצל לא מעט מעצבים, ביניהם מת'יו וויליאמסון (חבר טוב של סיינה, הם כמו ביסלי גריל...) ואלכסנדר מקווין. אז עם רזומה כזה, ופרסום שכזה - למה לא לעשות עוד כמה ג'ובות. האתר שלהן, יפה ומעוצב היטב, והנה כמה דוגמאות מהקולקציה האחרונה:



בסך הכל אחלה קולקציה - כיפית, שיקית, מג-ניבה (כמו סיינה), ולבישה מאוד (אני רואה את עצמי לובשת הרבה מהפריטים כאן) אם כי המחירים אסטרונומיים, ובאמת אין כאן איזו בשורת אופנה מטורפת. בטופשופ הבריטית יש בגדים יפים לא פחות בחצי המחיר. אגב מי מכם שמעוניין לקנות או סתם להסתכל יכול למצוא את הפריטים גם ברשת המקוונת ASOS.
ולסיום, נעלה ליגה, לליגה הלאומית, כמו שאומרים, אל האחיות לורה וקייט Mulleavy, יוצרות המותג Rodarte:


Laura & Kate Mulleavy (לא סגורה על מי זאת מי, תסלחו לי...)

גם השתיים האלה לא למדו עיצוב אופנה, ליתר דיוק השכלתן היא תואר באמנות וספרות מאוניברסיטת ברקלי (אנחנו לא שופטים!). אך זה לא מונע מהן ליצור אופנת עילית מעניינת ומשובחת, החל משנת 2006. קולקציית סתיו 2006 זכורה לי היטב ולטעמי היא מקסימה ביותר, הנה:

תגלשו ל-Style.com ותציצו בשאר. אגב, מצאתי בתיקיית "דברים יפים שבא לי לשמור ואין לי מושג מה אני אעשה איתם אבל בכל זאת אני אשמור" שיש לי במחשב את התמונה הזאת של קירסטין דאנסט באיזו פרמיירה, היא כמובן לובשת Rodarte ונראית יאמי מאמי.

היא כל כך מתוקה שבא לי לשים עליה סרט. אה, בעצם יש עליה כבר אחד.. הקולקציה הנוכחית (כלומר הקולקציה האחרונה שהן הוציאו, סתיו 2008), לעומת זאת, פחות מתקתקה ויותר לכיוון "תאטרון קאבוקי יפני פוגש גותיקה", אך בהחלט מעניינת ומרהיבה:

כמובן שיש גם אתר, ולמי שרוצה לדעת, שם המותג הוא בעצם שם הנעורים של אמא שלהן. ואלה היו 60 שניות על אחיות מעצבות...שבוע טוב!

0 comments: