1/31/08

כריסטופר ביילי, תעשה לי ילד !!

היום החלטתי לעבור (שוב) על קולקציות אביב 2008, שכבר הוצגו מזמן, כדי לראות מה הטרנדים ולהציג אותם כאן. מה שהופיע וחזר כחוט השני בקולקציות רבות הוא הדפסי פרחים. לפני שאתם קופצים, לא מדובר בבד פרחוני סתמי כמו שכל חברת הלבשה יכולה לעצב, אלא מדובר בפרחי ענק שנראים כאילו צויירו ידנית על כל אחת מהשמלות ועל כל חתיכת בד. בחלק מהקולקציות זה אף נראה כמו ציורי משי שנעשו ביד אומן - פרחים גדולים ומפורטים שעוצבו בהרבה תשומת לב. פראדה, למשל, "ציירה" על השמלות שלה פרחים גדולים עם קונטורים וביניהם דמויות של פיות. קוואלי עיטר כל שמלת ערב מתנפנפת בפרח גדול ודולצ'ה אנד גבאנה השתמשו בנוסף לפרחים גם באפקט של נזילות צבע סטייל גראפיטי. אני לא יודעת אם זו מיוצ'יה פראדה שהגתה את הרעיון והעבירה קשר לרוברטו קוואלי והוא העביר הלאה לסטפנו גבאנה ודומניקו דולצ'ה (מדולצ'ה וגבאנה) - [נא להגות את השמות במבטא איטלקי מתגלגל על הלשון] - או שהסדר הוא שונה, בכל מקרה כל המעצבים הללו, ואחרים קיבלו את המסר ויישמו את רעיון פרחי הענק בקולקציות אביב 2008 שלהם. אבל לא כריסטופר ביילי, מבית האופנה הבריטי ברברי (burberry). הוא כנראה לא קיבל את הקשר, וטוב שכך כי זה כבר התחיל לשעמם. במקום זה ביילי יצר קולקציה אדג'ית, סקסית ומהוקצעת בלי התחכמויות מיוחדות - בעיקר בגדים חתיכיים עם טוויסטים עדינים - שמוציאים אותך כוסית על (בהנחה שאת כמובן דוגמנית העל ג'סיקה סטאם...)
אגב הקולקציה שאני מדברת עליה היא של Burberry Prorsum, הליין הצעיר יותר של ברברי, והתמונות שתראו לקוחות מאתר Style.com (כי לא הייתי בתצוגה... רק שיחקתי איתן קצת בפוטושופ)

אז מה היה בקולקציה ??

קודם כל שמלות - באורך מעולה, אני חייבת לציין (לא מקסי שמגמד נמוכות ולא אורך אמצע השוק שנראה כמו של דוסיות ולא חארטות כאלה ואחרות שנראו בהרבה קולקציות), ועם תשומת לב ל-Details - שזה מאסט אצלי - כמו למשל:


בתמונה 1 התוספות בחלק העליון של השמלה מ-ט-ר-י-פ-ו-ת אותי ומוסיפות עניין, והכיווצים בשמלה 2 נהדרים, וגם הצבע. ושוב האורך הזה - סקסי ליידי... ושימו לב גם לחגורה העדינה שתפקידה להדגיש את המותן (ואת גזרת שעון החול הנשית). כן כן, לאישה יש מותן!! אז תוציאו את המותן מהארון ותתחילו להשתמש בה בנות.. וביילי ממשיך עם האנסמבלים הבאים:

מה שאני אוהבת כאן הוא את הכנסת ההדפס המשובץ לתמונה, ושילוב הטקסטורות. בתמונה 3 בד משובץ של השמלה מתחת, מעל סריג צמרירי וארוך, ובין השמלה לסריג מתנפנפות להן מעין נוצות זהובות או משהו פלאפי ואוורירי כזה. תענוג. כנ"ל בתמונה 4 הפעם חצאית משובצת וחולצה שקפקפה עם אלמנט הנוצות בחלק העליון. מסקרן, מפתה ובא לגעת (בבגד, לא בדוגמנית...)


בהמשך, ז'קט/מעיל מעולה (תמונה 5) בצבע אפור האהוב עלי (ראוי לציין שביילי לא נפל במלכודת הצפויה של: "אביב, הממ.. אז מה נעשה לאביב 2008?? טוב, בואו נכניס לקולקציה המון צבעים, כי זה אביב כאילו..." בסה"כ מדובר בקולקציה די מונוכרומטית וצבעים שיעבדו ועבדו בחורף ). המעיל עם הניטים המעניינים מגניב, רוקיטי וסקסי. ובתמונה 6 מה שאני פשוט מתה עליו הנן הסלסלות שממוקמות באופן מיוחד ולא צפוי על הקרדיגן שגזרתו פשוטה ורגילה אך זה יוצר קרדיגן מקסים. אני מוכנה למכור את נשמתי לשטן בשביל הפריט הזה..
ולסיום: כחול מלכותי ומרהיב!



ושוב הכיווצים האלה והציוצים (ולא של ציפורים) האלה!! אח, ביילי, מתכווץ לי הלב...

1 comments:

Wow that was strange. I just wrote an incredibly long comment but after I clicked submit
my comment didn't appear. Grrrr... well I'm not writing all that over again.

Anyhow, just wanted to say wonderful blog!
Feel free to visit my webpage - Tatiyana Foxx