1/18/08

כמה זמן לוקח להגיע מאוסטרליה לארץ???

היי! אני לא יודעת מי מכם שם לב לטרנד מגפי ה-UGG. (מי שכן יקבל מדבקת כוכב זרחנית!) זה קצת מצחיק אותי לדון בטרנד הזה כי מבחינתי ומבחינת רוב העולם הוא קצת פאסה. אבל, עלייתו לארץ של הטרנד היתה איטית וממושכת ואלינו הוא הגיע יחסית לאחרונה, אז כן יש מקום לדבר עליו. אני לתומי חשבתי שלטוס לארץ מניו-יורק לוקח מקסימום 11 שעות, אבל לטרנד ה-UGG לקח להגיע לפה משהו כמו 4 שנים. שזה, במונחי תוחלת חיים של טרנדים ואופנות חולפות, ממש נצח נצחים. אז ככה, למען הסדר הטוב אולי כדאי שאסביר קודם מה זה ה-UGG הזה. מדובר במגפיים שגיעים מאוסטרליה הרחוקה (משם לוקח להגיע לארץ קצת יותר מ-11 שעות, אבל עדיין, לא 4 שנים!! גם אם אתם עושים את הדרך בשחייה...) בקיצור אלו מגפיים, די דומות לנעלי בית, ויש שיאמרו כעורות. האם UGG בא מלשון UGLY ?? תמונה להמחשה (שלקוחה כמובן מאתר הבית של החברה "אג אוסטרליה"):


זו ה-UGG הקלאסית הגבוהה, ויש עוד הרבה וריאציות שלה בעיקר מהשנה האחרונה. רצוי לציין שהיא מרופדת מבפנים בפרוות כבשים אוסטרליות, פלאפית ומחממת. זה ממש סטארט אפ, והפרווה הזאת כל כך מחממת שלא צריך ללבוש גרביים בתוך ה-UGG. (ניסיתי והכל אמת...) אז מאיפה הנעל הזאת נהייתה כל כך אופנתית? מיטב הסלבריטאיות החלו לנעול את הנעל הזאת החל משנת 2002 והטרנד היה חזק בין השנים 2003-2004. להלן דוגמאות:


זוהי שרה ג'סיקה פרקר, שנועלת את ה-UGG בעיקר בסופ"ש בלבוש קז'ואל, בעת שיטוטים עם המשפוחה ברחבי ניו יורק. דוגמא נוספת היא גווינת' פאלטרו (גם היא, כשאר הסלבס, נועלת את ה-UGG בסיטואציות קז'ואליות בלבד כמו סידורים בסופ"ש, או על הסט בין טייקים, או כשהיא מצולמת בשדה"ת לפני שהיא עולה על מטוס - לעולם לא תיתפס סלבריטאית נועלת כזו נעל לפרמיירה, חס ושלום!):


וגם דוגמנית העל ויוצרת הטרנדים (כולל ליין משלה לטופשופ) קייט מוס, שנועלת מגפיים עם אקסטרא פרווה מבחוץ ופונפונים. אני לא בטוחה שזה אג אבל זה מאוד דומה ולפיכך נכלל בקטגוריה:


אז אם זה טוב לסלבריטאים, זה בטח טוב גם לנו, עמך, ואכן הטרנד התפשט כאש בשדה קוצים בארה"ב. אבל לכאן זה לקח קצת יותר זמן להגיע. את ה-UGG שלי קניתי לפני כשנתיים, ז"א בשנת 2006 ולדעתי זו השנה הראשונה בה הם צצו בארץ. מי שראה UGG לפני כן, הם כנראה הובאו לארץ בצורה פיראטית. הדעות על ה-UGG חלוקות, יש לו כבר שונאים מושבעים והוא מהווה אנטיתזה מוחלטת לנעלי העקב הנשיות והעדינות. אבל, לדעתי זאת נעל נוחה, מחממת מאוד (למי שתמיד קר לו בכפות הרגליים בחורף - אני!!) ועונה על כל הציפיות ממנה. מלבד זאת, אם תשימו לב, צצו חיקויים של UGG תחת כל עץ רענן, וכמעט בכל רשתות ההנעלה וההלבשה כמו זארה, אלדו ואחרים. אז כנראה שעם כל השנאה, והעיצוב הגס משהו, הנעליים האלה מוכרות, והרבה, ושווה לחברות להשקיע באיזה דגם של "כאילו אג" שיימכר בחנות. נעל בית או לא נעל בית, בכדי לקנות את ה-UGG המקוריות בארץ תצטרכו להפרד מאלפייה מינימום - יותר נכון 999 ש"ח עבור הדגם הקלאסי הקצר, הכי פשוט וללא עיטורים. אבל למי שיש איזו דודה באמריקה, הגיע הזמן לתפעל אותה כי אותו דגם שנמכר בארץ באלף עולה 150 דולר בלבד, ועם ירידת הדולר עכשיו זה יוצא טיפה יותר מחצי המחיר בארץ. אז דודה, תפרגני איזה זוג. אה כן, והמשלוח עלייך... אגב, אם הייתי יכולה לקנות כרגע UGG אז בהחלט הייתי קונה את הדגם הזה (שלא קיים בארץ, ונמכר בארה"ב ב-200 דולר):

ובינתיים אני מסתפקת באלו שיש לי בבית, מהדגם הזה:


אני לא יודעת איזו דעה גיבשתם לכם על ה-UGG אבל עדין נותרת בעינה השאלה הכיצד לקח לטרנד הזה להגיע לארצנו 4 שנים אחרי ארה"ב?? אולי הייבוא והמחיר הגבוה עיכבו את ההגעה או שמא הן פשוט הלכו ברגל כל הדרך לארץ... these boots are made for walking. חוצמזה, החברה האוסטרלית הוסיפה השנה דגמים רבים לרפרטואר שלה כמו זה:

שזו כבר ממש לא נעל מגושמת וחסרת צורה. ולסיום רק אזכיר שה-UGG היא נעל לנשים וגברים שנועלים אותה עשויים לקבל דו"ח ממשטרת האופנה. כמו למשל השחקן הבריטי ג'ונת'ן ריס מאיירס שנתפס פוסע ברחובות לונדון עם פחית בירה (שבוע אחרי שיצא מגמילה! נו נו נו... אולי זה מה ששיבש את דעתו...) ונועל זוג של
MUGGS = man UGGs. איי איי איי... תמונות קשות...

לילה טוב וחם וסופ'ש נעים!

0 comments: